Monday 13 May 2013

Pilihanraya 13

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum Warrahmatullahi Wabarrakatu

Lama dah penulis tidak post di blog ni. Busy sungguh kebelakangan ini, tapi alhamdulillah penulis masih mampu untuk meneruskan perjuangan dalam mengisi blog ini dengan entri-entri yang mungkin akan menambah ilmu diri penulis sendiri dan pembaca-pembaca di luar sana.

Alhamdulillah syukur baru-baru ini rakyat Malaysia menjalankan tanggungjawab masing-masing untuk keluar mengundi. Penulis yakin pembaca semua ada yang first time, dan ada yang sudah lebih sekali mengundi. Keadaan di kawasan penulis mengundi juga tiada perkara-perkara buruk yang terjadi. Maklumlah, dengan pelbagai isu yang terjadi sebelum, pada dan selepas pilihanraya ke-13 ini. Dengan isu bangla ada IC malaysia la, blackout la, perhimpunan di stadium kelana jaya. Mungkin pembaca sedar, semakin lama semakin banyaklah fitnah atau isu yang penulis risau akan dijadikan fitnah di sekeliling kita. Ada juga yang sudah menyampah dengan keadaan sekarang. Ada juga yang fanatik dengan fahaman atau ideologi politik masing-masing. Kesimpulannya penulis ingin menyatakan di sini, kita memang betul-betul di akhir zaman. Jadi dengan ini penulis ingin sharekan satu ayat Al-Quran sebagai renungan pembaca sekalian. :) 

"Dan Kami turunkan dari Al Quran suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman dan Al Quran itu tidaklah menambah kepada orang-orang yang zalim selain kerugian." (Al-Israa' 17:82)

Alhamdulillah   

1 comment: